Bugatin ostaminen on helppoa, vaikeinta on huollon maksaminen: öljynvaihto maksaa yhtä paljon kuin uusi auto.

Bugatin ostaminen on helppoa niille, joilla on rahaa, mutta sen ylläpito on vain harvojen valittujen tehtävä. Nämä hyperautot, kuten Veyron ja Chiron , edustavat autotekniikan huippua, mutta niiden eksklusiivisuuden ja uskomattoman tehon takana piilee kokonainen maailma kohtuuttomia kustannuksia. Esimerkiksi öljynvaihto voi maksaa noin 25 000 dollaria, mikä vastaa uuden keskiluokan auton hintaa. Tämä ei ole sattumaa: tekninen monimutkaisuus ja komponenttien korkea laatu nostavat jokaisen huollon lähes käsityön tasolle.

Nämä autot on varustettu W16-moottorilla – 16-sylinterisellä W-muotoisella moottorilla, joka Chironissa pystyy kehittämään jopa 1500 hevosvoimaa. Tämän vertaansa vailla olevan suorituskyvyn ylläpitämiseksi öljyn on oltava erittäin puhdasta ja korkealaatuista, jotta se voittaa voitelemaan paitsi moottorin myös neljä turboahtinta. Pääsy moottoriin on niin herkkää, että osien irrottaminen on erittäin riskialtista, koska kori on valmistettu hiilikuidusta, joka on erittäin luja mutta samalla hyvin hauras materiaali. Siksi jokainen korjaamokäynti vaatii erikoistuneiden ammattilaisten apua ja tarkkojen laitteiden käyttöä.

Bugatin ostaminen on helppoa, vaikeinta on huollon maksaminen: öljynvaihto maksaa yhtä paljon kuin uusi auto.

Perusvuosihuolto ylittää myös odotukset. Keskimääräinen lasku voi olla jopa 11 500 Yhdysvaltain dollaria (215 460 pesoa), mikä heijastaa jokaisen komponentin eksklusiivisuutta ja tämän auton vaativaa huoltoa. Osat ovat usein ainutlaatuisia ja erittäin kalliita. Renkaat, jotka on suunniteltu äärimmäisiin nopeuksiin, on vaihdettava noin 4000 kilometrin välein, ja täydellinen sarja voi maksaa yli 42 000 dollaria (noin 786 815 pesoa). Tämä lisää vielä yhden kustannuserän, joka estää jopa keskimääräistä harrastajaa pitämästä tätä moottoripyörää optimaalisessa kunnossa.

Polttoaineenkulutus on toinen tekijä, joka vaikuttaa lompakkoon. Veyron kuluttaa keskimäärin vain neljä kilometriä litralla, ja Chiron 3,8 kilometriä litralla. 100 litran säiliöllä kumpikin auto voi kuluttaa koko polttoainevarastonsa noin 12 minuutissa maksiminopeudella 420 kilometriä tunnissa. Tämä tarkoittaa jatkuvia kuluja, jotka seuraavat jokaista kiihdytyksen, kuin rituaalia, jossa raha katoaa kuin savu, jonka jättää mahtava peto, joka kiitää tiellä.

Hankintahinnasta voidaan mainita, että Bugatti Veyron maksaa noin 1,7 miljoonaa dollaria (31 841 135 pesoa) ja Chiron voi ylittää 3 miljoonaa dollaria (56 190 238 pesoa) . Nämä luvut heijastavat paitsi vaikuttavaa insinööritaitoa ja ylellisyyttä, myös eksklusiivisuutta ja statusta, joita ne antavat omistajilleen. Tällaisen auton omistaminen on kuin olisi jäsenenä klubissa, jossa nopeus ja ylellisyys ovat tärkeimmät vaatimukset.

Bugatin ostaminen on helppoa, vaikeinta on huollon maksaminen: öljynvaihto maksaa yhtä paljon kuin uusi auto.

Bugattin ostaminen on helppoa niille, joilla on varaa. Sen ylläpito vaatii kuitenkin taloudellisia investointeja ja intohimoa, joita harvat voivat ylläpitää. Jokainen huoltoon sijoitettu dollari takaa paitsi optimaalisen suorituskyvyn myös näiden autojen legendan, jotka eivät vain aja nopeasti, vaan edustavat myös autoteollisuuden huippuosaamista. Autoharrastajille Bugatti on enemmän kuin vain auto: se on omistautumista nopeudelle ja täydellisyydelle, sopimus, josta maksetaan rahalla, mutta joka tuo iloa jokaisella ajokilometrillä.